čtvrtek 8. listopadu 2012

Zelňačka

Protože jsem minulý týden zapomněl do té báječné číny přidat zelí, rozhodl jsem se, že si uvařím zelňačku. Odvahou mně vlastní jsem zhodnotil své zkušenosti za sporákem za ucházející a vydal jsem se do neprozkoumaných zelných vod.

Cíl byl vytvořit zelňačku levnou, chutnou a hutnou. Pro tento účel jsem zakoupil kuřecí točený salám a pustil se do vaření. Když i po téměř hodině byla v hrnci místo zelňačky jakási směs nakrájeného měkkého zelí, velkých kousků salámu a vody s očky, která voněla masoxem víc, než čímkoliv jiným, začal jsem téměř propadat depresi. Přišla asistovat Marťa, a podle jejích rad jsme polévku zahustili moukou a pokusili se dochutit octem. Krom toho, že se změnila lehce barva, se o moc víc nestalo. Nakonec jsem přivolal Ondřeje,  jestli si s tím neví rady. Ten prohlásil, že to není ztracené, ať to povaříme a přidáme mletou papriku, a že jestli si s námi nemůže dát taky.

To mně vrátilo krev do žil a úsměv na tvář. Ondřej se svými vycvičenými moravskými chuťovými buňkami nic ošklivého k večeři nejedl, tudíž můj plán se začal jevit více než reálně.

A vskutku! K večeři byla výborná zelňačka.
Kdo by chtěl recept, pište si.

Žádné komentáře:

Okomentovat