pondělí 18. listopadu 2013

Stieg Larsson - Män som hatar kvinnor (Muži, kteří nenávidí ženy)

Trilogie Milénium Stiega Larssona je poslední dobou profláknuté, hlavně díky zdařilým filmům jak severských, tak amerických filmařů. Bohužel pro mě jsem filmy viděl oba, a tudíž na mě tajemný nádech knížky, kterou jsem navíc slyšel v podání Martina Stránského, nemohl udělat patřičný dojem, neboť již potřetí jsem se dozvěděl, kdo je vrah.
Samozřejmě, že knížka i přesto nabídla pasáže, které se ve filmu neukázaly, nicméně nebylo to nic tak převratného. Nějaký ten sex navíc, nějaká ta menší akce slečny Salanderové.

Od hodnocení vlastní knihy bych se tedy chtěl zdržet, navíc podání Martina Stránského se dá těžko porovnávat s bravurním hlasovým herectvím Jiříka z Království mluveného slova, na jehož audioknihu Buch! od Terryho Pratchetta se právě chystám.

Knížku i přesto můžu s klidným svědomím doporučit všem milovníkům dobrých detektivek, a oba filmy taktéž (osobně preferuji americkou verzi).

Zde naleznete krátké preview knihy Muži, kteří nenávidí ženy.

Žádné komentáře:

Okomentovat