úterý 1. listopadu 2016

Výprodej kosmických snů

uspořádal Jurij Michajlovič Medvěděv, přeložil Ivo Král

K téhle knize se váže můj vcelku úsměvný přehmat a přehlédnutí, kdy jsem sahal do poličky pro rozebrání pro nějaký zábavný titul a objevil Výprodej kosmických srnců - výběr ruského sci-fi. A jestli někdy někdo dokáže pojmenovat knížku Výprodej kosmických srnců, tak to musí být rozhodně nejlepší sci-fi na světě. Non plus ultra, že to napsali Rusové, a kdo umí lepší sci-fi, než Rusové? Pak jsem doma s povzdechem seznal, že místo parožnatců za skvělé ceny budou na skladě sny...
Knížka dostala tzv. atribut metrová, a to znamená, že měla tu možnost doprovázet mě po kolejích podzemím Prahy. Společnost dělala dobrou, některé povídky jsou sice dost úsměvné (Hranice rizika a výbuch meteoritu z neutrohmoty...), některé málo pochopitelné, některé naopak připomínají jiná dílka (u Lásky k zemi jsem si nemohl nevzpomenout na Solaris), ale třeba povídky  Přestupek, Štvanice i Dobré jitro, chiméry si rozhodně pozornost zasloužily.
Leč nezbývá si povzdechnout, že výprodej kosmické zvěře se nekonal.

Žádné komentáře:

Okomentovat