pátek 9. června 2017

Maxim E. Matkin - Polnočný denník

Tuhle knížku mi dala moje kamarádka Majka spolu s Miluj ma ironicky od stejného autora. Trochu přemýšlím, co mi tím chtěla asi naznačit, jelikož je to knížka téměř bez výhrady o sexu, vztazích a zase sexu. Dobře, možná chápu, co mi tím chtěla naznačit.

Matkinova barvitá dobrodružství mě tedy dělala společnost při obědech. Čtu si tam něco pořád, ale i tak doufám, že názvy kapitol jako: Orál, anál, kaviár nebo Ten istý penis ušly pozornosti obsluhy. Když jsem si knihu vzal někam do společnosti, Češi se většinou ptali, co a o čem to je, kdežto Slováci se zrazu uškrnovali.
Náplní knihy jsou příběhy inspirované autorovým životem. Postavy nemají jména, ale přezdívky. Kupodivu není počet nijak velký počet aktérů. Většina příběhů se točí kolem autorovy sestry Hysterky, jejich matky, Hysterčiny kamarádky Raněné labutě, pak je tu ještě Santé, teplý veterinář Alex a Pařížanka. Ve třetině knihy autor již osouložil asi 80% veškerých ženských postav. Zdárně tomu unikají jen jeho matka a Hysterka. Jinak je to celou dobu o zdárném plácání se v životě, v postelích a tak nějak bezútěšné hledání smyslu bytí a životního partnera.
Záverom: naozaj pekna kniha pre precvičenie slovenčiny. Tiež ukážka toho, že mi vlastne nezáleží na tom, čo čítam, hlavne že čítamAle keby to bolo naozaj tak zlé, tak to možno predsa len odložím. Ale kapitoly som dočítal vcelku hladne aj po obede.
Andrej Babiš schvaluje tento článok.

Žádné komentáře:

Okomentovat