čtvrtek 10. února 2022

Koronavirové deníky 35. - Je čas rozvolňovat?

Náš oblíbený koronavir opětně zmutoval. Varianta omicron přišla s (podle mě) sedmou vlnou ještě předtím, než skočila šestá vlna varianty delta. Do toho přichází zprávy, že evropské státy rozvolňují a ČR se na rozvolňování chystá taky. Tentokrát by měli být nespokojení zástupci tábora rouškařů a vaxxerů. Asi bych se neoznačoval za jejich extrémního člena, i když se to snažím nosit většinu dne. Nicméně pokud zapojím optimistický smysl, plánované rozvolnění hodnotím kladně.

 Když se podíváme na profláklé stránky mzcr.cz a podíváme se na následující dva grafy...



 ... můžeme si odvodit následující. Šestá a sedmá vlna co se týče počtu nemocných v jednu chvíli hravě strčí do kapsy 3.-5. vlnu. Co je ovšem vidět z druhého grafu je to, že v nemocnicích to nevypadá nijak tragicky. Především vlnka osob v těžkém stavu vypadá, že se bude držet u dna, což musí potěšit úplně všechny.

Nicméně je to důvod, proč rušit opatření? Myslím si, že úplně ne.

Protože už na to všichni ...

Zprávy o tom, kdo nemá covid, jsou kratší než ty, kdo ho má. Omicron se šíří opravdu nejagresivněji ze všech, nebojí se reinfekcí, ani tří dávek očkování.
Nicméně si nemyslím, že kohokoliv dalšího v tuhle chvíli donutí jakékoliv vládní opatření k tomu, aby se choval "zodpovědněji" ve vztahu k pandemii. Anti-vaxxer se nenechá naočkovat jen proto, že mu bude hrozit pokuta. Potkal jsem v práci několik lidí, kteří mi řekli, že je sice farmacie bavila, ale co se dá dělat - po XX letech dají výpověď, když bude očkování zdravotníků povinné. Na mě nehleďte, upřímně nerozumím, jak bych mohl být zdravotník a anti-vaxxer, pokud bych neměl přidružené komorbidity nebo podobně vážné důvody.
Stejně tak je to s kontrolou covid-pasů. Místa, na kterých po mně chtěli vidět Tečku, bych asi spočítal na prstech. Chápu personál, že se vyhne nepříjemnostem, chápu majitele, že se vyhnou ztrátám na zisku.
Nošení roušek? Teď jsem měl dvě směny na mostecku, a popravdě - procentuálně se blížíme tak 50%.

Rozvolňování tedy podle mě bude znamenat jediné - populistům se vyrve z ruky hůl, kterou mohou ukazovat na vládu. Celkově se zlepší nálada ve společnosti.
A kdo chce zůstat VIP členem klubu Nechytil jsem covid bude dál dodržovat racionální opatření - bude se vyhýbat hromadným akcím a v MHD a na veřejných zalidněných místech si nasadí respirátor.

Ono to dopadne dobře.
ministr zdravotnictví Válek

Žádné komentáře:

Okomentovat