pátek 29. července 2022

Koronavirové deníky 37. - Letní pozitivní vydání

Po dlouhé dlouhé odmlce jsme tu zase zpátky. Komu jsem chyběl? Nehlaste se všichni. Komu chyběl covid? Vůbec nikomu. A přesto, je to tu zpět.
Osmá vlna se začala objevovat v grafech i přesto, že se testuje téměř minimálně. Aktuálně jsme na nějakých 19 tisících nakažených, což jsme naposledy byli někdy v dubnu. Oficiálně.


Vláda se zdá s tím úplně příliš mnoho nedělá, což já stále hodnotím nějak kladně. Vydalo se doporučení, že se do MHD a lékařských zařízení má chodit v respirátorech. Světe div se, v některých lékárnách to fakt nakažení pacienti opravdu dodržují. Bohužel ne všichni, ale i tak to považuju za dost kladnou věc.
A to bohužel tu je především proto, že jsem se po celé té době nakazil i já. A manželka taky, což je vtipné, protože ta se zřejmě nakazila na dovolené, takže každý máme vzorek odjinud, ale doma jsme společně.
Za další pozitivní věc bych rozhodně považoval to, že průběh opravdu není nijak závažný. Kdybychom si neudělali testy, považujeme to oba za běžné nachlazení. Což je patrně důvod, proč se covid začal opětně tak moc šířit a zároveň to v grafech není nijak závratně vidět.
Za naprosto nejhorší věc považuju to, že náš maličký to od nás buď nechytnul, anebo to zvládá daleko nejlépe z nás (samozřejmě, že to je i pozitivní věc). Takže dva nemocní rodiče se přes den snaží utahat dítko v domácnosti bez toho, že by vystrčili čumák z bytu. Což je fakt hodně těžké!

Běžte na PCR

Když jsem hlásil svůj stav obvodnímu lékaři, vystavili mi žádanku na PCR. Jenže ouha, v okolí se už defacto nikde netestuje, a tam kde se testuje, je samozřejmě narváno. Takže na test jsem šel až po 4 dnech.
Rozhodně nejsem příznivce toho, že by se mělo testovat obden a odstávat peníze ze státní kasy, ale přijde mi, že o maličko více míst by úplně neškodilo.

Co vlastně dělat?

Trochu mě mrzí, že na stránkách ministerstva nezůstal viset nějaký leták, co a jak dělat teď. Kromě informace, že všechno je od 5. května zrušeno se tam sice dozvíte nějaké informace k očkování, ale to je všechno. Takže informace k nařízené izolaci si musíte už sehnat sami (sám jsem zvědav, jestli mi ji nechají od soboty, nebo až od čtvrtka, kdy bude nějaký oficiální výsledek).
Docela dobrý zdroj info najdete v tomhle článku.

Závěrem - noste do háje ty respirátory, když jste nastydlí! :) A já si jdu hrát s prckem, máma šla na kontrolu.

Žádné komentáře:

Okomentovat