čtvrtek 28. července 2016

Windows 10


Člověk by nečekal, že se po tolika měsících vtírání, různými velikostmi oken "nainstaluj si mě, NAINSTALUJ SI MĚ" spontánně rozhodnu tak tedy jo. Ptáte-li se proč, tak jeden z hlavních je určitě ten, že mám mobil s Windows 8.1 a jsem si díky tomu jistý, že W10 využiji více, než staré W7.
Instalace - rozhodně bych neřekl, že to bylo snadné. Popravdě od kliku na "upgradovat hned" do obrazovky Vítejte ve Windows 10 uběhlo 26 hodin. Instalace se zasekla hned třikrát na různých fázích, takže můj prvotní plán v půl devátý to zapnu a do půlnoci to bude se změnil v nechám to jet přes noc. Ráno jsem to vypnul v jiné fázi. Rozhodně bych taky netvrdil, že je to úplně pro každého, jelikož nakonec jsem musel jet podle tohoto návodu, a popravdě stále považuji příkazový řádek jako vyšší dívčí pro průměrného uživatele. Dobrá zpráva je, že krom těch dvou nestandartních operací se instalace skutečně provedla sama, takže druhý den už jsme šťastně dojeli do cíle.

Po instalaci se objeví několik uvítacích obrazovek s texty Vítáme..., ale třeba také 
Všechny vaše soubory jsou tam, kde jste je nechali.
Myslím, že tahle věta je opravdu ikonická, obrazovka tento text ukazovala dobré tři minuty a mně se honily hlavou odpovědi jako to bych vám taky, kurva, radil. Nicméně jsem dítě štěstěny a tohle se splnilo.
Jinak co se týče skvělých nových aplikací a programů, Edge zmizel z lišty vcelku rychle, kdy jsem po třech minutách nebyl schopný najít lištu se záložkami. Zní to zbrkle a krutě, ale osobně jsem zvyklý na Firefox a Chrom a nemám důvod měnit. Filmy a TV pořady následoval Edge, jelikož věc, u který nepřijdu ani po pěti minutách, jak zapnout externí titulky.
Jinak se toho moc nezměnilo, jen mi přibylo víc nástrojů, jak komunikovat s telefonem snadněji, což u W7 bylo jednoduše obtížné.
Především jsem si řekl, že je třeba držet krok s dobou. Jestliže W7 skončí 2020, nechci si za 4 roky zvykat na nový systém, i kdyby mi nakrásně zůstal starý počítač.

Žádné komentáře:

Okomentovat