pondělí 20. února 2017

Mario Puzo - The Sicilian (Sicilián)


Když mi ségra jednoho pěkného věnovala tři Puzovy knížky s tím, že Kmotra, kterého už jsem měl, si ponechala, byl jsem samozřejmě velmi vděčný. Takže další metrovou knihou se stal Sicilián z pera zmíněného autora. I když pak jsem ji četl spíše při obědě, protože vazba nějak povolila a knížka skončila rozstřílená víc než Sonny Corleone. Další efekt byl ten, že jsem celý týden jedl hlavně špagety a lasagne.
Podle všeho je to jediná Puzova knížka, která se odehrává celá na Sicílii. A jelikož to tam dobře znám z našeho výletu, mělo samozřejmě čtení úplně jiné asociace. Člověk si představí sicilské kopce, ví jak vypadá pláž podél Mazara del Vallo. A taky ví, kde je Trapani a kde Corleone.
Děj knihy se odehrává v letech 1943 až 1950 a je do jisté míry podle skutečných událostí. Příběh se točí kolem skutečné postavy bandity Turiho Guilana, který ve vcelku mladém věku vydobyl slušné pověsti, kterou nakonec muselo přijít zastavit dobrých 4000 karabiniérů. V knize také vystupuje Michael Corleone - v knize je popsán poslední týden jeho vyhnanství na Sicílii, které mělo skončit tak, že zároveň s sebou vezme do Ameriky i Turiho Guilana.
Kniha se také hodně věnuje vztahům mafie a společnosti, i povaze obyčejného sicilského zemědělce, který vždycky rád poskytl banditům krytí nebo útočiště.
Mimo to, že je kniha absolutně skvělá, na páté stránce od konce se také objeví lékárník...

Žádné komentáře:

Okomentovat