neděle 31. prosince 2017

Frederick Forsyth - The Odessa File (Spis Odessa)

Jeden politik to vyjádřil lakonicky: "Je to otázka volební matematiky. Šest miliónů mrtvých Židů k volbám přijít nemůže, ale pět miliónů bývalých nacistů může, a také pokaždé přijde."

F. Forsytha jsem začal číst na doporučení z jednoho baru. K mému překvapení, když jsem se někomu z mých sečtělých přátel svěřil, koho jsem objevil, byli neméně překvapeni, že jsem od něj ještě nic nečetl. A samozřejmě mi doporučovali Šakala, kterého jsem nechal na jindy právě kvůli tomu, že je to zfilmované a já to viděl (toho s Willisem). Vlastně úplně původně jsem se do Forsytha ani moc nehrnul, protože jsem si myslel, že jde o období Ságy rodu Forsytů. Tolik k tomu, že paměť není zdaleka tak dokonalý nástroj, jak očekáváme.

Spis Odessa nemá vůbec nic společného s ukrajinským městem na břehu Černého moře. Jedná se o zkratku Organisation der ehemaligen SS-Angehörigen - Organizace příslušníků bývalých SS. Hlavním hrdinou je mladý německý novinář, který se snaží dohledat jednoho důstojníka SS asi 20 let po válce a popravdě - děj není až tak zajímavý, jako pozadí celé knihy. Popis fungování Odessy i vazby na Egypt, Izrael a další. Rozhodně velmi čtivá knížka, a pokud není od Forsytha nejlepší, těším se na ty další.

Žádné komentáře:

Okomentovat