neděle 17. června 2012

Světluška


Jednou jsem v noci na lovu u jedný vesnice našel sedět na mýtině u lesa malýho kluka. Byla naprostá tma a on tam jen tak seděl. Seděl tam sám a v ruce měl sklenici, ve které létala svatojánská muška.
"Ahoj, jsi tu sám?" zeptal jsem se ho.
"Nejsem. Mám tu s sebou světlušku," odpověděl mi. Bylo mu asi šest nebo sedum.
"A to se nebojíš?"
"Proč? Vždyť tu mám světlušku, abych viděl," odpověděl mi, jako by tma byla to jediné, čeho se člověk mohl v noci u lesa bát. Já měl pušku, a zrovna do zpěvu mi nebylo, ale on prostě jen seděl a hrál si s orosenými stébly trávy.
Od tý doby jsem to dělal taky. I teď si s sebou nosím malou sklenici od zavařeniny, a pokud můžu, tak  si večer chytnu světlušku. Ráno ji zase pustím. Je dobrý v sobě nosit kousek dítěte.
Toho kluka jsem tam potkával ještě dlouho. Fakt se mu nic nestalo. Občas chytil světlušky dvě, aby jim nebylo smutno. Čím víc světlušek, tím méně temnoty.

Žádné komentáře:

Okomentovat