neděle 29. července 2012

Krušné hory na kolech

Nízkorozpočtový cyklovýlet pro odvážné povahy.

Mapu najdete zde, moje kecy a vyprávění níže.

Trochu jsem se inspiroval tímto, nicméně jak jste si všimli, trasu jsme o dost prodloužili. Podle měření jsme urazili něco okolo 145 km, ve skutečnosti samozřejmě více, často nevím, které cesty jsme použili a sem tam jsme si trošku zajeli a vraceli se. Nám trasa zabrala 4 dny, myslím, že pokud bychom se po sjezdu z Klínovce nepřipili a celé odpoledne jen nevegetovali, dala by se pohodlně stihnout za 3 dny, protože sjezd z Hubertek do Varů nám zabral asi dvě a půl hodiny.
Celý výlet byl pojat téměř nízkonákladově, byli jsme ochotní platit pouze stravu a dopravu a taky jsme to tak udělali. Na spaní jsme si vezli spacáky, vrchní plachtu stanu (coby provizorní přístřešek), karimatky a já svoji hamaku. Spali jsme schovaní v lese a nebo v turistickém přístřešku.
Koupání - plavky můžete nechat doma. Myslím, že je to jeden z důvodů, proč jsou Krušné hory vcelku liduprázdné, a to, že se v nádržích Přísečnice a Fláje a v jakékoliv další vodní ploše nesmí koupat (hygienické pásmo kvůli zdrojům vody). Koupání tedy řeší potoky... anebo se neřeší. Zoubečky si šikovní lidé umyjí všude.
Voda k pití - najdete príma prameny u vodních nádrží Fláje a Přísečnice - asi 1000krát chuťově lepší, než voda z kohoutku nebo kupovaná. Navíc prima vychlazená.
Cesty - od parádního asfaltu k lesním cestám. Já mám trekové kolo a většinu věcí jsem zvládl bez obtíží. Defekt pouze na Měděnci (jel jsem dost prudce a prubnul duši o ráfek), a v Abertamech jsem scházel sjezdovku. Na druhou stranu asi převážná část cesty je po asfaltkách, takže trek sem tam přeci jen přidal pocitu z jízdy.

Úsek první: Proboštov - Krupka - Cínovec - Fláje
Původně jsem chtěl vyrážet až z Cínovce, nicméně nenašel jsem fajn spoj. Je možné také vyrážet z Teplic. Vlak přijížděl někdy před polednem.
Úkol dne - dostat se na hřeben. Až na Cínovec je to pořád jen kopec, ale jakmile se ocitnete na Krušnohorské magistrále už to šlape jako po másle. Nicméně musím říct, že u Flájí jsem už padal na řidítka únavou.
Spaní jsme provedli kousek od Flájí v lese. K vodě se nedostanete kvůli rozsáhlé oboře a hygienickému pásmu.

Úsek druhý: Háje - Klíny - Nová Ves v Horách - Brandov - po hranicích ČR-DE - Kalek - Jilmová - v. n. Přísečnice - Měděnec - ke Kovářské
Nemusíte zajíždět do Brandova. My tam jeli jen kvůli tomu, že jsme špatně odbočili v Nové Vsi. I když cesta po hranici byla nakonec vcelku příjemná, ztracenou výšku jsme pak museli zase vyšlapávat zpátky. Ke Kovářské jsme zajížděli jen z mé touhy spát v turistickém přístřešku, i když nakonec jsme našli nádherné spaní.
Jídlo:  Jedli jsme v Kaleku a v Měděnci. V Kaleku je obstojná hospoda, nicméně hospodský odmítl vařit minutky, protože má moc lidí, a tak byly pouze hotovky. Trochu nás zarazilo, že prostě neřekne dobře, a nenechal nás čekat, ale kšeft je kšeft, on tomu asi rozumí lépe. V Měděnci to bylo s obsluhou lepší, nedával bych si zde ale už nic s omáčkou, mně se nezdála.
Po cestě jsme narazili na vietnamskou tržnici, kde si můžete koupit skoro všechno, včetně jídla, konzum najdete ale i v Nové Vsi v Horách.

Úsek třetí: Kovářská - Háj - Klínovec - Boží Dar - Hubertky
Na Klínovec vede dlouhá táhlá mírně stoupavá silnice. Někdo to má rád, mně z toho málem hráblo. Radši jsem se pak na vrchol drápal po červené, která sice byla terénem a strmá, ale aspoň trochu nejednotvárná a proměnlivá. Pokud někdo kopce nemusí vůbec, jezdí na vrchol i lanovka a podle všeho vozila i kola.
Jídlo: Jedli jsme na Klínovci - hotovky se vlezly do stovky. V Božím Daru jsme se stavovali na pivo v hotelu Zelený Dům kvůli dešti - příšerně drahé.
Za Božím Darem najdete spletitou síť cyklostezek směrem do Německa i Česka, parádní štěrkové cesty. Dali jsme si pár koleček a pak to zapíchli v jednom turistickém přístřešku (kterých tam teď je na pět na každém kilometru) a tam relaxovali a následně spali. Večer se ovšem začali vyskytovat neobyčejně protivné malé bodavé mušky, takže možná by bylo lepší spár jinde. Mně v hamace to teda nevadilo, ale kluci se moc nevyspali.

Úsek čtvrtý: Hubertky - Myslivny - Rýžovna - Abertamy - po žluté do - Pstruží - Merklín - Hroznětín - Velký Rybník - Karlovy Vary
Úsek za odměnu. Po cestě asi tři malá stoupání, jinak samý sjezd po lesní cestě a pak po nové asfaltové silnici. Rychlost klesala pod 40 km/hod pouze málokdy. Za Velkým Rybníkem nás trochu zmátlo značení - neposlouchali jsme jej a dojeli jsme dobře. Ve Varech nám to akorát vyšlo na nákup v Albertu a zpátky na nádraží a na vlak domů.

Doufám, že někomu tyto informace pomohly nebo ho inspirovaly.
Sedlejte kola!

Žádné komentáře:

Okomentovat