neděle 7. února 2016

J. R. R. Tolkien - The Fellowship of the Ring (Společenstvo prstenu)


Tak jsem se přeci jen rozhodl, že nakonec dám Tolkienovi šanci. Před dávnou dobou jsem se rozhodl po té knížce sáhnout - pravda byla mi přinesena v době, kdy zfilmovaná verze měla jít do kin. Nicméně už v té době jsem byl zřejmě ve špatném rozmaru (jak se ostatně u náctiletých stává) a knihu jsem po pár stránkách odložil k navrácení do regálu. Radši jsem se podíval na všechny ty filmy, přičemž největší legraci jsme pak zažívali se sestrou, když jsme na celou trilogii koukali tak, že všechny scény, které se nám nelíbily (defacto všechny s Frodem), jsme přeskočili - takže z mnoha hodin úmorných filmů a kecacích scén o přátelství, náročném úkolu a blabla vám zbude svižný akční film o Aragornovi, Legolasovi a Gimlim, kteří se rozhodli vyrazit si na výlet za ničením skřetů.
Nicméně zpátky na začátek - protože jsem se nastěhoval do oblasti, kde se to vlastně hemží fantasy názvy, přišel čas i na Tolkiena. Ale zdá se, že zakořeněný odpor vyvinutý před dávnými lety zůstal. Navíc s přihlédnutím k tomu, že celý příběh vlastně znám, a tak překvapení se koná málokdy, a ještě navíc je to samá básnička a písnička... Ne, jsou tu jiné série, které stojí za pokus.

Žádné komentáře:

Okomentovat