pondělí 11. září 2017

Jaroslav Velinský - Čenž

Do ruky se mi dostal čtvrtý díl ze série, ale kamarádka mě vcelku zasvětila. Ota Fink, který je hlavním protagonistou tohoto příběhu, je soustružník a soukromý detektiv. Taky je to vcelku fešák (a ví to).
V ramenou měl skoro jako já, vysokej byl snad o chlup víc.Ruce moc vymakaný neměl, ale na tuberáka nevypadal. Vlastně by se měl líbit ženskejm; když se umyl a učesal, uvázal si kravatu a vyčistil boty, moh to bejt docela líbivej hezounek.Skoro jako já.
Ota si jedné noci zkrátí cestu domů přes stavbu, kde v jednom výkopu spadne na mrtvolu. Divný je, že ta mrtvola není zrovna čerstvá, ale tak 200 let stará. Na místě žádnej hřbitov nebyl, takže je to pěkná záhada.
Ota se díky svým známým pouští do rozřešení této záhady, se kterou mu trochu pomáhá především Radka, dcera policejního kapitána. Ota jí zase pomáhá na jejich chatě u řeky... s lesčíms.
K tomu ve fabrice organizuje brigády a řeší, kdo krade řidítka. Je to malej šikula.
Knížka, i když je v nutné míře poplatná době, se čte relativně sama a rozhodně ukrátí nějaké to nudné odpoledne.

Žmoulal jsem koláč, zapíjel čajíkem, čuměl do novin a jenom tak skákal očima sem a tam. SPOLEČENSKÁ KRONIKA. Zdrceni žalem oznamujeme… Kdyby tak oznamovali zdrceni žalem, že se jim ztratil z hrobu prapradědeček. NEMOVITOSTI. Prodám rodinný domek u lesa, v dosahu měst. hr. dopr., ihned volný. Co takhle, DOPR., rodinnou hrobku? Nic? SEZNÁMENI. Hledám sluš. ženu, nejl. středošk., ke spol. autovýletům. S mumií v kufru?
Bez mumie. Svačina již odbila a lampa ještě svítila. Tu na okénko ťuky ťuk… UMRLEC VCHÁZÍ DO DVEŘÍ. Svatební košili rychle vem, sedni si ke mně na tandem, sešlápnul plyn, udělal ryc, blatník uletěl jako nic. AUTO - MOTO. Prodám DKW F-2, odhláš., na náhr. díly, zn. LEVNĚ.
ŤUKY ŤUK, detektive Babočko.
Slepý kuře našlo další zrno.


Žádné komentáře:

Okomentovat