pátek 5. října 2012

Ernest Hemingway: The Snows of Kilimanjaro

Knížku jsem si vypůjčil od kamaráda, který má Hemingwaye docela rád. Když jsme se o tom bavili, myslím si o něm, že je trochu nenáročný čtenář. Knihu jsem četl v originále, tudíž to bylo o něco ztíženější. S dobrým pocitem zjišťuji, že na tom s angličtinou nejsem zas tak hrozně, slov, kterým jsem opravdu nerozuměl, nebylo příliš mnoho.
Od Hemingwaye jsem četl již několik knížek, a popravdě jsem jím vždycky trochu rozčarován, pokaždé přemýšlím, zda si od tohoto velikána přečtu něco dalšího, nebo ne.
Povídky v tomto souboru byly pro mě na jednu stranu docela příjemným překvapením. Hlavní postavy celý den jen nepijí a nelelkují někde uprostřed Paříže, odkud jedou lelkovat do Španělska, ale sem tam se chovají jako opravdoví lidé s problémy. Stále mě ovšem překvapuje, že je Hemingway schopen napsat povídku bez jakékoliv pointy a zápletky. Neříkám, že je to tak pravidlem u všech povídek v tomto souboru.

Kniha obsahuje povídky:
  • The Snows of Kilimanjaro
  • Up in Michigan
  • On the Quai at Smyrna
  • Indian Camp
  • The Doctor and the Doctor's Wife
  • The End of Something
  • The Three-day Blow
  • The Battler
  • A Very Short Story
  • Soldier's Home
  • The Revolutionist
  • Mr and Mrs Elliot
  • Cat in the Rain
  • Out of Season
  • Cross-country Snow
  • My Old Man
  • Big Two-hearted River: Part I
  • Big Two-hearted River: Part II
Poslední dvojpovídka je o rybaření a je třeba moc krásná. Někdy si člověk přeje být na místě postav a jen si tak užívat poklidného života, a řešit jen, že je někde zakázané lovit ryby.
A Hemingway pro mě stále zůstává rozporuplným autorem.

Žádné komentáře:

Okomentovat