pondělí 6. dubna 2020

Koronavirové deníky 8. - Pozitivita

Pozitivní náboj na závěr včerejška se ukázal být přínosný, a patrně i proto jsme ráno začali se snoubenkou pozitivně. Opětně jsem jí totiž ráno nakrájel ovoce ke snídani, když ona zůstává doma a já mažu do práce. Tento výměnný obchod mi už několikrát zajistil na oplátku večeři, což je děsně prima.

V práci to zatím jde taktéž dobře. Prvních pár pacientů by podle mě ohodnotilo návštěvu naší lékárny kladně. Mimochodem - paní ročník '53, e-recept v telefonu ve formátu QR kódu, kartičku v telefonu. Všechno zvládla načíst na čtečku sama, zaplatila kartou.

Nařízení vlády, která se smýkají od jednoho mantinelu k druhému, působí na lidi různě. Během dne přišel pán, která hygienická opatření na lékárně zpochybňoval výkřiky: "Stejně to všichni dostaneme. Teď jsem byl uvnitř, vy tam jdete po mně, stejně se toho nadýcháte." Naštěstí těchto věrozvěstů je pomálu, nicméně pokud by měl mizernou roušku, je to vlastně do puntíku pravda.
Vláda ohlásila, že nařízení se budou rozvolňovat, což opětně přináší smíšené reakce. Racionální diskuze staví na misky vah zdraví a ekonomiku. Pokud by vás zajímal můj názor, stavím se pro rozvolňování i přes to, že jsem jeden z nejvíce ohrožených - naše ochranné pomůcky a nastavení směn nám podle mě neposkytují 100% ochranu. Nicméně - ono je to stejně jedno. Spoustě lidem nedošlo, jak se chovat, že se lidi navzájem ohrožují. Že je potřeba poslouchat a chvíli si odpustit některé věci. Začíná hezké počasí a lidi vytahují grily. Málokdo je tak schopný protlačit klobásu skrz roušku jako vládní krizový tým. Zkrátka - mohli bychom ekonomice dupat na krk ještě týden, ale bude to stále s nižší a nižší efektivitou.

Pročež moje doporučení: pokud můžete chraňte sami sebe i ve chvíli, kdy vládní nařízení začnou opadávat, jezte hodně ovoce a snažte se být pozitivní všude mimo testovací místnosti.


Pozitivní náboj:

Přichází mladý muž s přáním: "Chci ten nejpřesnější těhotenský test, který máte."
"Dej mu ten digitální," radím nové kolegyni, "lepší nemáme."
Zákazník se chvíli ošívá, přeci jen takový špás vyjde už přes dvě stovky, nakonec ale vyndá na stůl cash a odchází s testem.
Kupodivu se vrací asi za 5 minut. Přítelkyně pravděpodobně musela sedět na záchodech u vchodu, jinak to nemohl ani stihnout.
"Dejte mi ten levnější, tamten je rozbitej."
Kolegyně valí oči, ale ze situace vybruslí tím nejjednodušším - vyndá test a znovu vymění peníze za test gravidity.
"Jak může být takovej test rozbitej?" ptá se, když zákazník odejde.
"No, neukáže ti správný výsledek," povídám jí.
"Ale ty nevíš, který výsledek je správný."
"Tak jinak: prostě ti to ukáže výsledek, který nechceš vidět."

Žádné komentáře:

Okomentovat