pátek 24. dubna 2020

Koronavirové deníky 10. - Co mi bude chybět

Mám pocit, že bitva s Covid-19 je prozatím dobojována. Ne že bychom finálně zvítězili, ale mužstvo již nemá morálku bojovat. Což cítí zřejmě i vládní špičky a popouští otěže. Mohl bych klidně komentovat způsob, jakým je povolují, ale vždycky jsem si dával za cíl psát pozitivně.

Tady je pár věcí, které považuju za pozitiva nedávné doby, a které by se vracet k normálu nemusely. Asi to bude souviset se světovou hygienickou revolucí, která se rozpoutala.

1. Rohlíky v sáčku

Nevím jak u vás, ale v Kauflandu jsou rohlíky balené po 5, v Bille po 10. Vzhledem k astronomické ceně 1,90 Kč za kus si umíte dát do trojčlenky, kolik ty balíčky stojí. Jenže máte jistotu, že na ně sahali jen zaměstnanci pekárny, a zároveň žádný z těch rohlíků není odpoledne oschlý na strouhanku.
V Izraeli to s pita chlebem bylo úplně normální a já bych se vůbec nezlobil, kdyby to zůstalo i nadále.

2. Rozestupy

Jako s nimi to není moc horký ani teď, nicméně konečně spousta lidí vypadla z mojí osobní zóny, za což jsem hrozně moc rád. Lidi můžete i požádat, aby se k vám nelepili. Část z nich to i chápe.

3. Bezkontaktní operace

Konečně jsme se rozhoupali a edukovali pacienty, aby si ty QR kódy a kartičky načítali sami. Samozřejmě je tu část, která to nedá až do smrti (myslím to víceméně doslovně). Ale rozšířili se řady těch, kteří spolupracují, a to je taky pozitivní.
Kéž bych i nadále nemusel brát do ruky zapatlaný telefon.

4. Nízký provoz a čistý vzduch

Spousta lidí sedí doma, protože nikam nemusí. Co si budeme povídat, je znát, že se lépe dýchá. Tedy dýchalo, než se vzduch zaplnil tím hnusným pylem.

5. Plexiskla a přepážky

Je to samozřejmě svým způsobem omezující, nicméně nikdo na mě tento měsíc neprsknul přes táru, neházel mi krabičku přes celou desku apod. Taky mi nikdo vyloženě nesmrděl, ale to je možná respirátorem a omezením pohybu nejstarších obyvatel. Až si lidé sundají roušky a půjde jim lépe odezírat, myslím si, že plexisklu nic nebrání existovat ještě nějakou dobu alespoň v lékárně.

6. Že si lidé pomáhají

Nejsou to všichni a najde se nejedna svině, která se na celé koronavirové horečce napakovala jako nikdy - všichni sledujete politickou scénu, že?
Na druhou stranu spousta lidí si ohromně pomáhá, šijí se roušky, chodí se s nákupy.


Jsou věci, po kterých se bude stýskat vám?

Žádné komentáře:

Okomentovat